forrás: origo.hu
A sorozat nem titkolt célja a Forma-1-re felkészítés, a 3.5-ösök az idei évtől még inkább hasonlítanak a "nagyokra": digitális kijelzők a kormánykeréken, azonos aerodinamikai elemek, félautomata sebességváltó, karbonfékek. Minden tekintetben megfelelnek az F1-es biztonsági normáknak is. Motorja maradt a 3,5 literes V6-os 24 szelepes erőforrás, ami immáron etanolalapú, E85-ös üzemanyaggal is tankolható. Ezzel környezetbarátabb, erősebb is. "Sima" benzinnel 425, míg etanollal 500 LE-t teljesít úgy, hogy megmarad jellegzetes versenyautós hangja és megbízhatósága (elegendő a 4500 kilométerenkénti felülvizsgálat).
Tehát teljesen egyforma autókkal róják a köröket, tisztán a tudáskülönbség dönt a pályán! Ezt tovább fokozandó, a szerelést kizárólag a Renault Sport szakemberei végezhetik, elkerülendő a "felpöckölés" lehetőségét. (Ez egyébként így van a többi kategóriában is a WSR-ben!) A WSR top kategóriájának megmérettetései hétvégénként két 25 körös versenyből állnak. Érdekesség, hogy vasárnap az 5. és 15. körök között kötelező egy boxkiállást teljesíteni. A futamokat "Super Pole"-rendszerű időmérők előzik meg, ahol a versenyzőket két csoportja osztják. Először összesen 20-20 perc áll rendelkezésükre, hogy a lehető legjobb idejüket megfussák. A két csoportból aztán a 6-6 leggyorsabb kerül a 15 perces Super Pole-ba.
És itt jön a csavar: a nyolc legjobb időt elérő pilóták a szombati rajtnál fordítva állnak fel a rácsokhoz, vagyis a leggyorsabb időt futó indul a 8. helyről, a második a 7. helyről, és így tovább... Viszont vasárnap az időeredményeiknek megfelelően, tehát az időmérőn legjobb időt teljesítő áll az élre... a nyolcadik pedig a 8. helyre. Mögöttük a szombati futam (!) eredményei szerint állnak fel a pilóták autóikkal.
2009. november 15., vasárnap
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése